Forum Historia sportu samochodowego Strona Główna Historia sportu samochodowego
Forum strony www.scr.civ.pl - rajdy, wyścigi, wyścigi górskie, rallycross, rajdy terenowe, karting
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Rallye Monte Carlo Historique 2010

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Historia sportu samochodowego Strona Główna -> Zawody pojazdów historycznych i zabytkowych
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jerzy Walentowicz




Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 12:10, 26 Lis 2009    Temat postu: Rallye Monte Carlo Historique 2010

Za kilka dni zostanie ogłoszona lista startowa Rallye Monte Carlo Historique 2010. Być może wystartuje tym razem rekordowa liczba polskich załóg, do których zaliczamy też samych siebie, choć od lat mieszkamy w Sztokholmie. Jak zawsze jest trochę emocji, czy tym razem też nas przyjmą. Jeśli tak, to będzie to już nasz szósty start w tym rajdzie z kolei. Jedziemy ponownie na Alfa Romeo 2000GTV z 1972 roku. Ciekawe jest, że obudziło się zainteresowanie RMC-H w Szwecji. Na rajd wybiera się silna grupa Porsche z legendarnym Bjornem Waldegaardem na czele, który w chwili pisania tych słów jest na drugim miejscu w Rajdzie Safari...

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jerzy Walentowicz dnia Czw 12:11, 26 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
THIM




Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 17:26, 26 Lis 2009    Temat postu:

To trzymam kciuki, najpierw, żeby wszyscy byli przyjęci! Kto się zgłosił z Polaków?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jerzy Walentowicz




Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 18:10, 26 Lis 2009    Temat postu:

Z tego, co wiem dzisiaj, to zgłosili się: Artur Burtan - Fiat 128 sport, Tomasz Jaskowski - Fiat 125 p Monte Carlo, Andrzej Postawka - Fiat 125 p, no i ja z moim bratem na Alfa Romeo GTV 2000. Słyszałem jednak, że zgłoszenia wysłały jeszcze jakieś załogi z Wrocławia, Krakowa i Warszawy. W 2005 roku było aż pięć polskich załóg, aczkolwiek dwie z bazą za granicą. Dla porównania podam, że z malutkiej Norwegii zgłasza się co roku między 10 a 15 samochodów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
artur skwarzyński




Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wawa

PostWysłany: Czw 20:15, 26 Lis 2009    Temat postu:

Witam Cię Jerzy na tym SUPER Forum .
Jak zwykle trzymam kciuki za Wasz udział w MC .
Artur


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jerzy Walentowicz




Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:16, 26 Lis 2009    Temat postu:

Witam mistrza! Z błogosławieństwem wielokrotnego mistrza Polski nie może się nie udać!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GrzegorzChyla




Dołączył: 22 Lis 2006
Posty: 323
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pęgów / Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 19:11, 27 Lis 2009    Temat postu:

Jest już lista: [link widoczny dla zalogowanych]

z nowości - z Wrocławia załoga Andrzej Cieślak - Ryszard Hornik na ...
Oplu Kadet GT/E.
Auto z bardzo bogatą historią, np. wyścigowy Mistrz Polski z 1982 roku.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jerzy Walentowicz




Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:36, 27 Lis 2009    Temat postu:

A kto jeździł na tym aucie w czasach świetności?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GrzegorzChyla




Dołączył: 22 Lis 2006
Posty: 323
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pęgów / Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:48, 27 Lis 2009    Temat postu:

Tym Kadetem jeździli Walter Roehrl i Marian Bublewicz.
Potem około 1991-2 roku Aleksander Bubel pojechał nim jako przecieracz w Rajdzie Polski.
Podobno Hornik się zdecydował wreszcie zadbać o to auto, z tego co słyszałem ma wrócić do malowania z 1982 roku
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jerzy Walentowicz




Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:46, 27 Lis 2009    Temat postu:

Fajnie, że czasem pojawiają się prawdziwe auta z prawdziwą historią. Oby było takich jak najwięcej! Wygląda na to, że możliwe jest zgłoszenie pełnego polskiego zespołu do klasyfikacji druzynowej. Mialo by to sens z wielu względów. Po pierwsze jakaś tam szansa na dobre miejsce. Ale moze jeszcze ważniejsza była by wspólpraca na trasie. Tam się naprawdę wiele rzeczy moze bardzo skomplikować, choćby przez załamanie pogody, czy odwołanie odcinka. Mozna zostać nagle bez własnego serwisu albo bez paliwa. Czemu nie dogadać się zawczasu z kolegami na taką okoliczność? Współpracujemy w ten sposób od lat z Tomkiem Jaskłowskim i w każdym rajdzie zaoszczędzamy sobie trochę nerwów, kosztów i punktów karnych.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jerzy Walentowicz dnia Pią 22:48, 27 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
THIM




Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 21:51, 10 Sty 2010    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Jest sześć polskich załóg! Oby tyle samo było na mecie Wink Powodzenia!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GrzegorzChyla




Dołączył: 22 Lis 2006
Posty: 323
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pęgów / Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 0:29, 24 Sty 2010    Temat postu:

Dzisiaj na wrocławskim rynku odbył się honorowy start trzech wrocławskich załóg startujących w Monte Carlo Historique:

Andrzej i Stanisław Postawka - Fiat 125p
[link widoczny dla zalogowanych]
Ryszard i Sebastian Hornik - Opel Kadett GT/E
[link widoczny dla zalogowanych]
Andrzej Duszyński - Dariusz Bieńkowski - Fiat 125p
[link widoczny dla zalogowanych]

Starterem był sam Sobiesław Zasada - tu w rozmowie z Jerzym Mazurem
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

Andrzej Postawka:
[link widoczny dla zalogowanych]

Jerzy Mazur
[link widoczny dla zalogowanych]
Replika rekordowego Fiata 125p
[link widoczny dla zalogowanych]

Opel Kadett GT/E po Walterze Roehrlu i Marianie Bublewiczu:
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adamt




Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Beskidy

PostWysłany: Nie 6:39, 24 Sty 2010    Temat postu:

Grzegorz,wielkie dzięki za bardzo ciekawy fotoreportaż !

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
THIM




Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 14:53, 24 Sty 2010    Temat postu:

Gazeta.pl:
Cytat:
- Idea zawodów polega na tym, że jadą w nich tylko te modele samochodów, które kiedyś startowały w Rajdzie Monte Carlo - tłumaczy Maciej Puchała, dziennikarz motoryzacyjny i organizator wrocławskiego honorowego startu. - Spośród aut produkowanych w Polsce takie zezwolenia mają jedynie fiat 125p i syrena.


125p i Syrena? A 126p? Przecież jechał ze dwa lata temu...
Przy okazji mam pytanie o homologację 125p Monte Carlo - czy ona istnieje? Bo gdzieś czytałem, że załogi w tym samochodzie zostały zdyskwalifikowane po rajdzie właśnie za brak homologacji. Co do wersji Akropolis to jestem prawie pewien, że nie ma homologacji.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GrzegorzChyla




Dołączył: 22 Lis 2006
Posty: 323
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pęgów / Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 15:43, 24 Sty 2010    Temat postu:

THIM napisał:
Gazeta.pl:
125p i Syrena? A 126p? Przecież jechał ze dwa lata temu...
Przy okazji mam pytanie o homologację 125p Monte Carlo - czy ona istnieje? Bo gdzieś czytałem, że załogi w tym samochodzie zostały zdyskwalifikowane po rajdzie właśnie za brak homologacji.


dopuszczony jest 126, a nie 126p.

Co do Fiata Monte Carlo trzeba by sprawdzić na
[link widoczny dla zalogowanych]

Dyskwalifikacja była o ile pamiętam przez to że to auto nie miało jeszcze homologacji.

Trzeba by sięgnąć bardzo dokładnie do tamtego kontekstu...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bing17




Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 23:21, 30 Sty 2010    Temat postu:

Jeśli chodzi o dyskwalifikację 125p w rajdzie Monte Carlo, to chodzi o auta z silnikami 1800, które nie uzyskały homologacji, lecz wystartowały w rajdzie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Historia sportu samochodowego Strona Główna -> Zawody pojazdów historycznych i zabytkowych Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin