Forum Historia sportu samochodowego Strona Główna Historia sportu samochodowego
Forum strony www.scr.civ.pl - rajdy, wyścigi, wyścigi górskie, rallycross, rajdy terenowe, karting
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

RMC 1979
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Historia sportu samochodowego Strona Główna -> Rajdy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jacekr35




Dołączył: 11 Sty 2010
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 16:22, 11 Sty 2010    Temat postu: RMC 1979

Witam wszystkich,

Ponieważ znalazłem na tym forum tak wiele b. interesujących faktów z historii mam nadzieję, że ktoś będzie miał informacje na temat RMCarlo 1979
Konkretnie interesuje mnie wszystko na temat startu Mazdy RX-7 z japońską załogą H.Nakagawa; Morikawa. Podobno wygrali w grupie 2 klasa 4. Nie wiem czy grupe wygrali czy tylko klasę ?
czy grupa 2 to były wtedy auta jak pozniej w A ?
klasa 4 jaka pojemność ?

ten sam samochód z tą samą załogą jechał w HRMC w zeszłym roku.

Jacekr35


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arek




Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ustroń
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 10:29, 12 Sty 2010    Temat postu:

Grupę 2 , a klasę 4 w RMC'79 akurat wgrała załoga Lacorne-Prolucci z Francji na Porsche 911, wspomnianej przez ciebie załogi nawet nie znalazłem na liście zgłoszeń tego rajdu. Powiem szczerze że nawet w na stronie "RallyBase" nie znalazłem tych nazwisk. Co do grupy 2 , przeróbki w tych samochodach przesuwały je w późniejszym czasie raczej do gr B (np. Talbot Sunbeam Lotus ), a czasami nawet eliminowały po wprowadzeniu nowych grup (N,A,B). Klasa 4 zaś to odpowiednik pojemności skokowej w tym przypadku chyba powyżej 2000 cm.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adamt




Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Beskidy

PostWysłany: Wto 11:01, 12 Sty 2010    Temat postu:

Informacje dotyczące startu Mazdy RX7 w Rajdzie Monte Carlo 1979 znalezione w sieci:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Zdjęcia:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arek




Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ustroń
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 11:41, 12 Sty 2010    Temat postu:

Faktycznie kolega adamt znalazł fajne linki z których idzie dowiedziec się wszystkiego na temat tej załogi. Uświadomił mnie także iż mam niekompletną listę zgłoszeń Sad. Linki te potwierdzają start tej samej załogi w zeszłym roku w RMCH.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jacekr35




Dołączył: 11 Sty 2010
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 12:11, 12 Sty 2010    Temat postu: RX-7 RMC

Dzięki za info. Te strony już znałem ale te 2 zdjęcia są super.
Jeden z tych linków to kopia książki którą mam i jest tam napisane że wygrali Gr 2 kl 4 więc dalej nie wiem jak było Sad
Może kolega ma jakąś listę i może wkleić. Z drugiej strony ten RX ze zdjęć nie wygląda mi na gr2 (wygląda bardzo seryjnie a i piszą że silnik byl seryjny 12A 130KM) może więc wygrali ale w innej grupie i ktos pisząc się pomylił ??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michał




Dołączył: 26 Mar 2007
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 13:36, 12 Sty 2010    Temat postu:

Arek tu jest entry list Rajdu Monte Carlo 79 [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arek




Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ustroń
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 10:21, 13 Sty 2010    Temat postu:

Dzięki Michał , fajna stronka. Co do wyniku to zastanawiam się jak przeliczana była pojemność skokowa wankla w rajdach , bo to mogło wiele by wytłumaczyć. Klasa 4 to napewno samochody o poj. ponad 2l. , więc możliwe że ta Mazda ze swoim silnikiem jechała w niższej klasie , bo na zgłoszeniu napewno jest w gr2.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jacekr35




Dołączył: 11 Sty 2010
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 10:50, 13 Sty 2010    Temat postu:

RX-7 z silnikiem 12A ma faktyczną poj. 1146 ccm ( dwie komory po 573 )
nie wiem jak przeliczali w tamtych czasach


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
januszsz




Dołączył: 18 Kwi 2007
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pon 16:41, 25 Sty 2010    Temat postu:

jacekr35 napisał:
RX-7 z silnikiem 12A ma faktyczną poj. 1146 ccm ( dwie komory po 573 )
nie wiem jak przeliczali w tamtych czasach

To byly silniki o podwojnym rotorze, więc tych komor bylo 4, czyli 4x573=2292cm3, co mozna zauważyć w tekście książki, do której link podał kolega Adam - jest tam mowa o pojemności 2300cm3.
Pozdrowienia
januszsz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jacekr35




Dołączył: 11 Sty 2010
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 19:22, 25 Sty 2010    Temat postu:

o podwójnym rotorze ??????????
4 komory ????????????????
to ze stosowano wspólczynnik do klasyfikacji wankla w klasie pojemnosciowej nie znaczy, że były 4 komory Smile)))))))
Rózne słyszałem teorie ale ta mnie ubawiła.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
januszsz




Dołączył: 18 Kwi 2007
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pon 21:27, 25 Sty 2010    Temat postu:

R. Klein "Rally Cars" str. 372: "...twin-rotor longitunidal, front rotary engine..."

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adamt




Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Beskidy

PostWysłany: Pon 23:01, 25 Sty 2010    Temat postu:

jacekr35 napisał:
o podwójnym rotorze ??????????
4 komory ????????????????
to ze stosowano wspólczynnik do klasyfikacji wankla w klasie pojemnosciowej nie znaczy, że były 4 komory Smile)))))))
Rózne słyszałem teorie ale ta mnie ubawiła.


Może by tak wpierw zgłębić temat,a dopiero potem z kogoś się wyśmiewać?

Widzę ,że kolega mimo zaintersesowania silnikiem Wankla ma nikłe pojęcie o nim.Może filmy z YouTube mu pomogą.

http://www.youtube.com/watch?v=mGOKkIx2__w
http://www.youtube.com/watch?v=_0uOk_FbW34

Miałem jeszcze bardzo szczegółowy artykuł dotyczący tych silników.Jeśli go znajdę,dołączę skan.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez adamt dnia Pon 23:18, 25 Sty 2010, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jacekr35




Dołączył: 11 Sty 2010
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 23:38, 25 Sty 2010    Temat postu:

fajnie, czekam na jakiś dowód że w rajdowej RX-7 grupy B był silnik 4 komorowy o pojemności 4 x 573ccm

"...twin-rotor longitunidal, front rotary engine..." to znaczy po prostu, że silnik 12A i silnik 13B montowany w pózniejszej wersji posiada 2 rotory.

http://www.youtube.com/watch?v=6BCgl2uumlI&NR=1

poszczegolne housingi można łączyć i budują ludzie oczywiscie wielorotorowe wielokomorowe wankle ale najwiekszy seryjny silnik mazdy (20B) mial 3 rotory a we wszystkich mazdach RX-7 ( w tym rajdowe ) były 2 rotorowe dwukomorowe silniki ( 12A lub 13B ) czasem z turbiną a nawet dwoma.

Jeżeli koledzy mają dowody to bardzo proszę. Zawsze możemy też skopiować ten wątek i zapytać np. na forum Mazdaspeed ???

bez urazy ale ja jak nie wiem to po prostu się nie wypowiadam. Nie było moją intencją wyśmiewanie sie z kogoś tylko z tego co napisał a to duża róznica


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
januszsz




Dołączył: 18 Kwi 2007
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Wto 0:10, 26 Sty 2010    Temat postu:

OK, obśmiany "podwójny rotor" to "twin-rotor", mógłbym to jeszcze dosłownie przetłumaczyć jako "rotor bliźniaczy". Natomiast rzeczywiście z rozpędu podłożyłem się z komorami. :oops:
Stosowano wówczas współczynnik do przeliczania Wankla do klas x1.8, czyli sumę pojemnści tych dwóch komór należało pomnożyć przez 1.8 by zaliczyć auto to odpowiedniej klasy.
Nie mam wyników RMC'79 w klasach, ale wygląda, że ci Japończycy mogli wygrać klasę 2000+ grupy 2, bo przed nimi w gr.2 są tylko R5 Alpine, Fiesta 1600, Celica GT, Alfasud TI, Peugeot 104ZS, Kadetty GT/E, Ritmo 75, Simca Rallye 2, Autobianchi A112 i BMW 320...
pozdrowienia
januszsz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adamt




Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Beskidy

PostWysłany: Wto 0:31, 26 Sty 2010    Temat postu:

Przepraszam i zwracam honor.Faktycznie dwie komory.

http://www.youtube.com/watch?v=fQm7HP6IOhI&NR=1

Poddaję się.Jak przeliczać pojemność silnika Wankla na tradycyjny jednak nigdzie nie znalazłem i nie tylko dla nas jest to zagadką.

[link widoczny dla zalogowanych]

W związku z tym proszę o wytłumaczenie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Historia sportu samochodowego Strona Główna -> Rajdy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin