Forum Historia sportu samochodowego Strona Główna Historia sportu samochodowego
Forum strony www.scr.civ.pl - rajdy, wyścigi, wyścigi górskie, rallycross, rajdy terenowe, karting
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

RSMP 1955

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Historia sportu samochodowego Strona Główna -> Informacje o nowościach na stronie www.scr.civ.pl
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzesiek
Administrator



Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:07, 15 Kwi 2008    Temat postu: RSMP 1955

Właśnie dorzuciłem na stronę wyniki Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 1955: [link widoczny dla zalogowanych]

Podziękowania dla Adama Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mirek:)




Dołączył: 18 Gru 2006
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: kiedyś Bielawa, dziś Poznań

PostWysłany: Czw 22:10, 24 Kwi 2008    Temat postu:

Dawno, dawno temu w z "Przeglądu Sportowego" wynotowałem na temat sezonu 1955 kilka informacji.

Ogólnopolski Raid Zimowy
Pierwszą eliminację Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski zorganizował Okręg PZM w Stalinogrodzie (Katowicach) przy współpracy OM PZM Kraków.
Uczestnicy rajdu wystartowali z Poznania, Warszawy i Stalinogrodu. Główna próba rajdu – jazda terenowa – odbyła się w Lesie Wolskim na trasie znanej z zawodów szczebla okręgowego. Tra-sa była niezwykle wymagająca od zawodników i samochodów. Próbę rozgrywano w warunkach świe-żo spadłego śniegu, przez co utrzymanie limitu szybkości było poważnym problemem. Pomimo że cała trasa II etapu z Stalinogrodu do Zakopanego przez Kraków prowadziła w warunkach autentycznie zimowych, tylko nieliczne auta nie dojechały do mety. Znakomicie w tych warunkach pojechał Edward Niziołek z Warszawy, który jako jedyny całą trasę przejechał bez punktów karnych. W punktacji zespo-łowej pierwsze miejsce zajął OM Warszawa II przed OM Warszawa I trzecim i czwartym miejscem podzielili się OM SFO Warszawa i OM Stalinogród.

Łódzki Raid Samochodowy
Druga runda RSMP zgromadziła na starcie 63 kierowców. Blisko 1/3 stanowili zawodnicy z Warszawy, która wystawiła 19 samochodów.
Eliminacja składała się z jazdy okrężnej o długości ok.250 km, z czego 30 km stanowiły jazdy terenowe.
Zespołowo zwyciężyła OM Warszawa, w składzie: Niziołek, Skoczkowski, Luniak przed FSO Żerań (Wierzba, Repeta, Karczewski).

Ogólnopolski Raid Samochodowy (MRS)
W czwartek 21 lipca zakończył się w Warszawie Ogólnopolski Rajd Samochodowy. Wzięło w nim udział 42 czołowych zawodników, którzy w dniach od 14 lipca przebyli 6-cio etapową trasę Warszawa – Olsztyn – Gdańsk – Szczecin – Jelenia Góra - Bielsko długości około 2000 km.
Bohaterami tego rajdu byli Edward Niziołek, który otrzymał tylko jeden punkt karny i Stefan Goński ze Stalinogrodu. Goński prowadził bez punktów karnych w klasie III przez pięć etapów, by na ostatnim etapie z powodu licznych defektów ogumienia spóźnić się 19 minut na metę rajdu.
Ogłoszenie wyników rajdu i rozdanie nagród nastąpiło podczas... akademii zorganizowanej przez ZG PZM dla uczczenia Święta Odrodzenia, podczas której dyrektor departamentu Głównej Ko-misji Kultury Fizycznej- Dołowy wręczył odznaczenia państwowe czołowym działaczom i zawodnikom PZM.

Ogólnopolski Górski Raid Samochodowy w Wiśle
Kulminacyjnym punktem RSMP była V Ogólnopolski Samochodowy Rajd Górski o nagrodę redakcji „Sportu”, w ramach którego, odbył się Ogólnopolski Konkurs Szybkości Górskiej na Kubalonce.
„Ten rajd był naprawdę atrakcyjny i interesujący dla zawodnika samochodowego” – tak oceniał imprezę inż. Edward Niziołek. Z pewnością mogły to potwierdzić liczne tłumy widzów zebrane w Biel-sku, Pszczynie, Stalinogrodzie czy Rybniku. Szczególnym zainteresowaniem cieszyła się próba w tym ostatnim mieście. W sobotę podczas jazdy okrężnej rynek w Rybniku był szczelnie wypełniony pu-blicznością, żywo oklaskującą i komentującą przebieg trudnej, lecz ciekawej próby zwrotności. Po 333 kilometrowej jeździe okrężnej z 46 startujących zawodników odpadł tylko jeden z powodu defektu, a 45 przystąpiło w niedzielę do kończącej rajd próby szybkości górskiej rozegranej na serpentynach Kubalonki. Rekord na tej 3500 metrowej trasie z 25 serpentynami, przy różnicy wzniesień około 400 metrów, zaczynającej się w Wiśle-Głębcach należał do Nahorskiego i wynosił 2 minuty 58,2 sek. Tym razem najszybszy okazał się Tarczyński z Warszawy ustanawiając nowy rekord trasy – 2:47,14.
Zasłużone oklaski zbierali zawodnicy Fabryki Samochodów Osobowych na Żeraniu i Zjednoczenia Budowy Huty im. Lenina w Krakowie, a szczególnie serdecznie witano zawodniczki: Eugenię Wolko ze Stalinogrodu i Marię Sznechta z Bielska. Pierwsza z nich, startująca na bardzo już wysłużonym wozie miała defekt podczas próby szybkości górskiej, jednak rajd ukończyła zajmując punktowane 6 miejsce w klasie 750 ccm. Druga uzyskała drugi wynik dnia w klasie 1700 ccm.
Rajd zakończył się sukcesem zespołu OM Warszawa, który zdobył puchar redakcji „Sportu”, wyprze-dzając OM Łódź i zespół FSO Żerań.
Rajd Górski stworzył możliwość startu szerokim rzeszom zawodowych kierowców przy zakła-dach pracy. Szczególną uwagę w tej kategorii należy zwrócić na wyróżnionego odznaką wzorowego kierowcy – Jerzego Wojtalę. Jak donosił „Sport”- „Przejechał on swym wozem ponad 240 000 km utrzymując go w tak dobrym stanie, że mógł przejechać całą trasę rajdu i ukończyć go na dobrym miejscu”.

KONKURS SZYBKOŚCI
Klasa III (do 750 ccm)
1. Wajner OM Stalinogród 3:13,16
2. Jabłoński OM Stalinogród 3:14,24

Klasa IV-V (do 1300 ccm)
1. Bielak Longin OM Warszawa 2:59,00

Klasa (do 1700 ccm)
1. Tarczyński OM Warszawa 2:47,14
2. Nahorski OM Stalinogród 2:49,87


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Historia sportu samochodowego Strona Główna -> Informacje o nowościach na stronie www.scr.civ.pl Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin